lørdag 5. mars 2011

deilig lørdag ♥

Endelig helg ♥ Vi våknet til knallblå himmel og nå tror og håper jeg at våren har kommet til oss.
Vi har hatt noen timer med ski VM og da ble det tid til å gjøre ferdig et par hekleluer 

Til sommeren blir jeg tante igjen til ei lita jente, og hun må jo også få en lue. Foreldrene liker jordfarger, så lua ble heklet i lys beige, beige og selvfølgelig lyserosa. Det var gøy å hekle en liten lue. Håper den lille niesen kommer til å like den ♥

Har også heklet en variant av jordbærlue til Hanna. Jeg har heklet den i to nyanser av rosa og rød, liker den kombinasjonen, og det blir litt "liv" i lua. Bladene har jeg heklet som korketrekkere (luftmasker og 3 staver i hver luftmaske) synes de er litt kule. Hanna ble fornøyd ♥

Når skirennet var ferdig gikk Hanna og jeg ut en tur, Hanna koste seg med å leke i dokkestua og jeg begynte å måke plattingen. Det ble bare litt måking før jeg tok ut en stol, og jeg koste meg i sola, og der ble jeg servert de deiligste retter med snø, sand, steiner og blader, fikk til og med kake og bursdagssang. Hanna besteg noen store snøfjell og storkoste seg ute i det nydelige været. Godt å se røde barnekinn og strålende øyne.
Nå skal vi snart sette pizzadeig og kose oss med pizza og film ♥

Leste Vakre hjem og interiør for ente gang i dag og kom over dette sitatet, og det syns jeg var så utrolig fint:
"Et hjem er så mye mer enn et sted man bor. Et hjem er et sted man kan kjenne at man kan hente krefter, puste ut og leve" ♥

Ønsker alle en fin og koselig lørdagskveld

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar