søndag 20. mars 2011

pute med skrift ♥

Denne stolen har vi i gangen (vi har fått den av svigerfar som igjen fikk den av noen andre som egentlig bare skulle kaste den - blir nok noen strøk med maling til sommeren), denne hadde inntil i dag grønn pute som matchet gardinkappen. Jeg kjøpte pute og duk på Bohus og sydde om duken til gardin, men har liksom ikke helt blitt fornøyd. Har nå innsett at jeg er ikke et grønt menneske, heller til blått eller rødt altså. Jeg hadde heldigvis litt blått stoff liggende...så putestoffet og gardinen ble til opptenningsved. Hentet opp en sommerlig kappe som jeg hadde på kjøkkenet i fjor. Med den nye puten og lya gardinkappe ble gangen mye koseligere og det ble liksom riktig. Jeg hadde også bestemt meg for å se om jeg kunne finne et lite bord å ha sammen med stolen, og det skulle være prosjekt for neste måned å finne noe fint og koselig. Men, etter en tur i kjelleren så jeg et glimt av et gammelt bord vi brukte før vi flyttet til dette huset, snakk om flaks :) Måtte da selvfølgelig vaske og rydde i gangen og få opp bordet. Bilde kommer, må bare få orden på det først. Nå har Hanna pyntet det med steiner hun har plukket ♥

 Denne puta har jeg sydd på formiddagen i dag. Jeg har brukt transfer paper og stanset ut bokstaver med revolution maskinen min. Jeg har brukt et alfabet fra QuicKutz som heter Harvest Mini Alphabet Set, det var veldig lettvint og det gikk kjempelett å få av papiret bak. Jeg hadde egentlig sett for meg at det ville bli skikkelig pirkete, men det gikk faktisk mye lettere enn når jeg har skrevet ut bilder for å stryke på hjerter. Det tok jo litt tid å legge til bokstavene før jeg strøk dem fast. Jeg har en del alfabeter liggende som jeg bruker til scrapping, så nå kan det lages personlige puter. Synes det er veldig koselig med puter med tekst eller ord, men jeg liker best at det er norsk ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar