tirsdag 7. mai 2013

Rosaruss i huset

Riktig god kveld til deg!
Etter mange måneder med bloggtørke, er jeg klar igjen!
I mai er det store ting som skjer i heimen, Hanna er rosaruss og blir 6 år, så nå kommer et bilderas fra ei veldig rosa uke.
I Hannas barnehage og i vår kommune blir skolestarterne rosaruss i mai. Vi kan bestille rosarussklær fra University, vi dikter et vers til russekort som blir ferdiglaget i barnehagen og trykket opp, barnehagen lager også kjempefine russeluer.
På fredagen var det høytidelig russedåp og utdeling av russekort i barnehagen, deretter gikk turen til Oslo med tog, der ble det godiskjøp på Lucky lips, kinopremiære på Pelle Politibil, middag på McDonalds, tur til slottet og så tog hjem igjen. En stor opplevelse for ei russejente, som i tillegg fikk bytte russekort med en rødruss!!!

 Denne russelua har barnehagen laget i alle år, hvit papp og rosa filt som stiftes på og rosa og hvit tråd som tvinnes av både små og store hender, jeg synes de er kjempefine og fargen på filten matcher perfekt til rosafargen på russelua på genseren.

Bursdagsforebredelser
 Hanna og jeg bestemte at det hadde vært kult med russefest som markering av bursdagen hennes 1.mai, og da passet det ikke med barbie eller andre ferdiglagde invitasjonskort. Jeg googlet bursdagsinvitasjoner og fant masse masse fint, men så skulle de jo lages på et par ettermiddager, så jeg endte opp med å lage disse posene. Litt av poenget var også at Hanna skulle få være med å lage dem, så jeg lagde posene av resteark mens hun var på dansing. Opp igjennom årene har det blitt mye rosa ark, så derfor ble ingen av dem like. Hanna var med å pynte dem, hun valgte blomster, perler, splitbinders og hvem som skulle få de ulike posene. Hun storkoste seg og barnetv ble nedprioritert til fordel for limputer og stempler


 Er man rosaruss, er man rosaruss :-)
Denne kaka lagde jeg til Hannas bursdgasfeiring i barnehagen.
Jeg bakte to sjokoladekaker i runde former, en litt større enn den andre. Jeg la sjokoladekrem mellom lagene og på toppen, kjevlet ut fondant og dekket til, skar til brem og tvinnet tynne remser av fondanten.



Rosarussfest med barnehageruss
Jeg pyntet litt ute på det gamle vinduet med en vimpelrest. Jeg sydde en vimpel i rosa og turkis til å pynte med i gangen, og fikk tre til overs, så da ble det litt rosa ute også. Ikke så mye blomster enda, men her skal det fylles opp etter hvert






Alle fester startes jo med en velkomstdrink, så her fikk gjesten velge mellom champagnebrus og fruktsaft

 Jeg bestilte ballonger, godteposer og sugerør fra festfabrikken.no.
Det var så masse fint der, kan virkelig få et gjennomført selskap med ting og tang derfra.
Vi navnet posene med svart dymotape 

Bordet ble pyntet i rosa og hvitt, serviettene er fra Panduro og blomster fra Blomsterverden.



 I år bakte jeg ikke så mye, bare sjokoladekake og muffins, selvfølgelig også gelè. Jeg fylte ulike glass og kopper med popcorn, saltstenger og marshmellows. Bursdag er festtid og da skal alle kose seg


Takk for at du titter innom bloggen min og jeg ønsker deg en fortsatt nydelig maikveld!
Klem fra meg

1 kommentar:

  1. Så fint du har gjort det, det ser veldig koselig ut :-). Og superfin kake da, imponert!

    SvarSlett