onsdag 5. desember 2012

julekalendere

Hei på deg!
Endelig har desember kommet, her har de første adventspakkene blitt pakket opp.
I år har jeg laget søndagsposer til eldste datteren til mannen min, hun får fire poser, en for hver søndag i advent. De er fylt med litt forskjellig nyttig og unyttige ting


 Jeg har pyntet posene med ulike stempler, nostalgiske bilder, skrevet pepperkakeoppskrift og første vers av luciasangen. Dette var utrolig koselig å gjøre, kjempegøy å handle litt småtterier, og veldig hyggelig at første posen falt i smak.

 Hanna venter fortsatt på sin broderte kalender, ble ikke ferdig i år heller (og det har jeg ikke dårlig samvittighet for heller, for en gang blir den ferdig). Så hennes pakker henger i år som i fjor på en rundstokk som jeg har tredd inn i hylleknektene i gangen. Hanna får ulike ting i sin kalender, blyanter, tights, barbieutstyr, lydbok, genser osv, i helgene får hun små kremmerhus med godteri.


Kalenderpakkene er noe av det første vi ser når vi kommer inn fra yttergangen. Det er så koselig!
Hanna hadde også laget kalenderpakker til mannen og meg, de satte hun på hylla over. Hun var litt lei seg, fordi hun hadde bare rukket å lage tre pakker. Vi fikk to nydelige perler og en dorull som var pyntet med stoff og tegnet på. 
Mannen min og jeg får også søndagspakker av mine foreldre, og det er like koselig hvert år. Jeg vil nok for alltid være et barn når vi kommer til desember, jeg synes det er den beste og koseligste måneden i hele året.

Jeg ønsker deg en herlig 5. desember!
Førjulsklem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar