tirsdag 27. november 2012

juleinspirasjon

Endelig er tiden her for å begynne å pakke inn julegaver og lage litt vertinnegaver eller små takkegaver.
Jeg har også i år valgt å pakke inn julegavene med gråpapir og hyssing. Jeg har funnet frem blonderester, lerkekvister, kongler, bilder, klistremerker av ulikt slag.
Med dette kan jeg helt enkelt pakke inn gavene mer personlig.
Merkelappene kjøpte jeg for slikt og ingenting før sommerferie, så de er det bare å skrive på.



 Her har jeg "stjålet" en idè fra Kristin på Stuttedrag, hun har brukt serviett som pynt på pakka. Det su\yntes jeg var genialt, har jo alltid noen enkle servietter som ligger igjen i pakker. Disse skal jeg nå klippe opp og pynte med på julegaver. Her har jeg også brukt en lerkekvist og en liten grankvist.

Her kommer noen enkle og lettvinne ideer til smågaver.
Disse sjokoladeeskene koster ikke all verdens og i seg selv litt kjedelige å gi bort..

...men med litt ark, julebilde, stempel og glitter så blir den straks litt morsommere å gi bort. Disse eskene tar ikke lang tid å lage, og jeg har kun brukt resteark og rubons. Så det blir jo slett ingen kostnad å lage de heller.
Du trenger ikke å handle utstyr i kortbutikkene heller, de har masse fint papir, klistemerker, bånd osv på Nille, Europris, Søstrene Grene eller bokhandlere.


Jeg har også pyntet et par fyrstikkesker, har gjort det på samme måte, resteark, stempel, kopierte bilder og perler. Dette er også en fin aktivitet å gjøre sammen med barna. De kan selv velge pynteark og pynte med klistemerker, perler eller annet hobbymateriale du har liggende
De blir jo litt mer dekorative å ha liggende fremme på et lysfat

 Det blir ingen jul uten Tre nøtter til Askepott, og i fjor fikk jeg et blad av mannen min fra denne skjønne filmen. Det tok jeg godt vare på, og i år blir det å finne bilder fra bladet på julegaver, fyrstikkesker, små gaveesker (bildene er selvfølgelig kopiert).  Disse fyrstikkeskene er jo fine å gi bort sammen med lys, da kan du pynte papir med samme farger, og bruke det til å "binde" sammen lysene.


 Jeg ønsker deg en herlig novemberkveld!
Klem fra meg






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar