tirsdag 25. oktober 2011

Vridd hals

God tirsdagskveld til deg!

Her har vi tent masse lys, ovnen putrer, og koser vi oss med yatzy og popcorn, og i bakgrunnet hører vi på Mitt lille land cd´en. En cd som forøvrig er utrolig fin, masse flotte sanger, men samtidig litt trist.
Når har det blitt skikkelig "grælete" her og det er på tide å finne frem litt varmere tøy. I sommer strikket jeg denne vridde halsen. Oppskriften fant jeg på pickles.no. Den er kjempeenkel å strikke og blir ganske så fin. Det deilige er at den sitter godt rundt halsen og er ikke for vid (jeg har den to ganger rundt halsen), og det betyr at jeg kan på jobb, siden den ikke er i veien og den er ikke en sånn typisk utehals.

Slik strikker du den:
♥ Legg opp 87 masker
Pinne 1: Strikk rett
Pinne 2: * 1 kast, strikk 2 masker sammen, strikk 1 rett*. Gjenta fra * til * ut pinnen.
(bruk gjerne maskemarkør for å se hvor omgangen slutter).
♥ Strikk pinne 1 og pinne 2 til garnet tar slutt og fell løst av

Jeg bestilte garn fra pickles ett nøste Abuelita tjukk merino og brukte rundpinne nr 10, 80cm lang.
Det går helt sikkert å strikke med annet garn også, men det har jeg ikke prøvd enda (har et par julegavestrikkinger først)

Ønsker deg en fortsatt herlig uke!

Klem fra meg

1 kommentar:

  1. Hei! Du vant gavekort på dørskilt fra kortshop i give away'en hos meg, gratulerer! Sender du meg en mail på siljewest@hotmail.com? klem

    SvarSlett