søndag 19. august 2012

bursdag

God søndag til deg og takk for at du titter innom  bloggen min!
I går hadde mannen min bursdag og vi hadde bare de nærmeste til pizza og kaker.
Å dekke et bord til en mann som er omgitt av veldig rosa jenter er ikke så lett, men etter en tur i kjelleren, fikk jeg en idè.
 Mannen min er en ivrig rådyrjeger, så da tenkte jeg å pynte med gevir på bordet, vi hadde ingen rådyrgevir, men et elggevir gjorde nytten. I tillegg brukte jeg steiner fra Mjøsstranda og noen enkle blomster (vet ikke hva de heter) fra Blomsterverden
 Bordet ble rent og enkelt, og mannen likte det godt. Han er en stor fan av uttrykket "less is more"
 Hannamor storkoste seg med å sette på servietter og pynte med en blomst, hun er opptatt av at bordet skal se pent ut og at det er ordentlige blomster, dvs avskårne blomster ;-)
 Jeg har denne sommeren lært at det går an å pynte kaker med stemorsblomster, og mor hadde disse med seg nedover (mine måtte kastes i kompostbingen tidligere i uka)
Mannen min elsker sjokolade, så da måtte han selvfølgelig få hjertesjokoladekake.
Hanna og fetteren fikk Hello Kitty gelè, enkelt og godt for små barnemunner.

I dag har vi vært på hytta til mine foreldre, vi har hatt en seng stående i kjelleren som vi skulle ha kjørt opp og byttet med den som er der. I dag endelig ble vi kvitt den! På vei hjem kjørte vi innom søppelcontainerne med den gamle senga, og akkurat da var det noen som skulle kaste en nydelig gammel seng. Mannen min spurte om den var ødelagt, den var bare litt slarkete var svaret. Så med en tømmermester til mann, endte vi jammen opp med å ta med senga hjem. 
En seng borte - hurra - en ny seng med hjem - også hurra 

Jeg håper din uke blir knallfin!
Klem fra meg 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar