mandag 9. juli 2012

Rosarussrom

God mandag til deg og takk for at du titter innom bloggen min!

Forrige helg begynte mannen min og jeg og se oss om i stua, og kom til konklusjonen at det er noe som mangler her... Han bladde i noen interiørblader og sa i en bisetning at han ønsker seg en daybed. 
Aha!!! Vi kan flytte Hannas gamle seng ut i stua! Hun kan få igjen den forrige senga som ikke tar opp hele plassen på rommet hennes. Så da var det bare å hive seg rundt, måtte først høre med Hanna om det var greit og vi fikk klarsignal fra henne. Klar -  ferdig - flytt :-) Bilder fra stua kommer etter hvert.

Slike små endringer får jo ringvirkninger, og det er jo det som er så herlig med å flytte litt rundt på  møbler.
Så da endte vi opp med rosarussrom, siste året i barnehagen kalles de eldste for rosaruss i vår kommune. Det gjøres stor stas på dem i mai med muligheter for å kjøpe russegensere, barnehagen lager russekort og russeluer, det arrangeres russefest/ tur. Dette er noe barna ser frem til og det er veldig stas å være rosaruss.
 Hannas rom er det eneste rommet i huset vårt som ikke har blitt pusset opp ordentlig, og hennes rom står for tur neste år. Da blir hun skolejente og hun skal få et litt mer "storjenterom"
Så etter å ha flyttet ut gamlesenga (den er kjempegammel, tippoldefaren til Hanna har laget den) og inn med en Ikeaseng, trengte rommet en overhaling. Vi har flyttet ut lekekjøkkenet til dokkestua og Hanna trengte sårt oppbevaring til leker.
Etter å ha tittet litt på Ikea, fant jeg møbler jeg likte godt og som ville passe inn på den ene veggen på Hannas rom

 Nå har Hanna god plass til leker og annet utstyr, og ved å skru opp en bildehylle og läckhylle, frigjorde vi også plass i bokhylla som gjorde plass til mer leker der.
 Hanna har nå eget hobbyskap på rommet sitt, hun er veldig glad i å tegnet, perle, male og ikke minst tape. Veldig godt med orden i saker og ting, mye letter å rydde når ting har en fast plass
Alt dukkeutstyret fikk plass i de rosa kassene, så nå ble det orden på Marte, Sandra, Karoline, Selma, Hjørdis og resten av dukkegjengen.
  Den ene oppbevaringshylla ble til barbiehus, Hanna elsker barbie og bruker myye tid på å leke med dukkene sine
 På plass med en liten seng som ikke ruver så mye.
Hanna har en lys rosa vegg, mener fargen heter prinsesse. Jeg malte i fjor, og fargen kom faktisk mye bedre frem nå. 
Så dette ble rosarussrommet til den gode og vakre tannløse Hannamor

Med denne herlige buketten med sommerblomster ønsker jeg den en strålende ny uke!
Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar