onsdag 18. juli 2012

forandring fryder på "grovisen"

God kveld kjære deg!
Håper dagen din har vært god og at du nyter sommeren!

Forrige uke hadde vi litt ruskevær, så da brukte jeg  og mannen litt tid på å forandre på "grovisen". Besteforeldrene til mannen hadde et grovkjøkken da de bodde i sitt forrige hus, og det ble alltid kalt for "grovisen". Da vi kjøpte huset vårt, var det et lite vaskerom innenfor det bitte lille kjøkkenet vårt, og vaskerommet ble selvfølgelig til "grovisen" vår.
 Tidligere hadde vi glass-skapene over bardisken på kjøkkenet, men så fikk jeg en fiks idè om å ta de vekk for å få litt mer luft på kjøkkenet. Skulle egentlig skru de opp på en annen vegg, men det ble litt kålete og ikke så veldig fint. Etter litt frem og tilbake, fant vi ut at de kunne skrus opp på "grovisen".
Det medførte en del rydding. Det er egentlig ikke så ofte at benken her synes. Jeg har en tendens til å sette lysestaker, krukker, brett osv osv, som jeg ikke skal bruke og som er planlagt å komme ned i boden i kjelleren. Men veien ned til kjelleren er skrekkelig lang innimellom...
Motivasjonen for å holde det ryddig er mye større når det er orden og system på ting. Jeg har ryddet i alle over- og underskapene, så nå har alt fått sin plass. Herlig!
Litt mer innbydende å vaske hendene nå 

Ønsker deg en fin onsdagskveld!
Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar