søndag 18. mars 2012

påskeforberedelser

God kveld til deg!
Denne helgen begynte vi så smått med påskeforberedelser, det vil si at vi maler på egg og det er i grunnen det vi pleier å gjøre til påske. Men, hyggelig er det og det er viktig å ta vare på tradisjoner. I år var det bare Hanna og jeg som malte på egg, papsen snekret og storesøster satt med pc`en.

 En konsentrert Hannamor koser seg med maling

Denne vasen står på sjenken på stua, hasselgreinene er pyntet med hjemmepyntede egg, påskeegg som jeg har kjøpt på Loftet og to hjemmelagde påskehjerter - enkelt og dekorativt.
Har pyntet litt ellers på stua også, var en tur på Loftet forrige fredag og kjøpte noen påskeegg. Hanna måtte prøve det ene til litt lørdagsgodteri, hun er litt skeptisk til påskeharen og mener han like gjerne kan komme med egg når vi sover.



Jeg synes disse to eggene var så skjønne, prøvde å lage ett selv i dag, det ble ikke akkurat så skjønt. Må nok google påskeegg og finne litt mer inpirasjon og tips tenker jeg

Hanna har denne helgen funnet ut at det går an å klippe håret på barbiedukkene sine. Jeg sa til henne at det ikke var så lurt, for det vokser jo ikke ut igjen, hvorpå hun svarte; "mamma!! det går ikke an å leke at de er hos frisøren og ikke klippe håret - dessuten synes jeg at de blir fine!!!"
Vi har vel alle vært der ;-)

Takk for at du titter innom bloggen min og jeg ønsker deg en god, ny uke ♥
Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar