mandag 30. januar 2012

oppussing av stue del 2

Riktig god mandag til deg!
Her kommer bildene fra spisestuedelen, vi har en ganske stor stue med en sofakrok, spisetuedel og nå blir det også en liten avdelt lesekrok, har brukt en hjemmesnekret tvbenk som romdeler. Tvbenken har gjennomgått flere forandringer og har nå blitt til bokhylle. Malte siste strøket i går kveld, så den må stå noen dager til herding.

Slik var altså den gamle spisestuedelen. Sjenken og speilet var opprinnelig svart, men det malte jeg i fjor. Jeg var veldig fornøyd med en gang, men syntes etter hvert at kontrasten til gulvet ble altfor hard...


...nå derimot er vi veldig fornøyde, mannen var i utgangspunktet ikke enig i at alle møblene skulle males hvit, men nå er også han fornøyd. Veggen bak sjenken er i fargen marrakesh, vi har brukt Lady supreme finish silkematt. Vi skulle egentlig skru plater på den veggen og ha en tapet der, men siden jeg har en liten tendens til å gå lei ting med mye farge eller mønster, ble vi enige om å male. Jeg tror riktignok at denne gangen ble stua værende slik lenge.

 Litt lettere å se fargeforskjellen på veggene her, har brukt fargen sand på de resterende veggene. Jeg ble litt skeptisk når marrakeshveggen var ferdig, for stua ble så mye mørkere med en gang. Men siden vi tok en og en vegg, ble ikke overgangen fra egghvit til sand så stor. Nå synes jeg at stua er mye lunere og koseligere enn før :-)

Med oppussing fører også noen nye innkjøp, denne tallerkenhylla bestilte jeg på ellos og fikk den på salg til 199,50kr. Den var egentlig svart, men jeg malte den med egghvit og nå passer den så fint inn.

Vekkerklokka som henger har jeg kjøpt på Ikea for slikt og ingenting, den var også svart, men har malt den også.

Ønsker deg en strålende uke!
Klem fra meg ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar