torsdag 26. januar 2012

Oppussing av stua del 1

Hei på deg, og takk for at du titter innom hos meg!

Da vi flyttet inn i huset for 3 år siden var alt i stua trehvitt, avgjørelsen var da lett, alt skulle males hvitt! I fjor vinter og vår malte jeg alle møblene hvite, og mannen min og jeg har etter hvert blitt enige om at det ble veldig hvitt her. Så vi bestemte oss for å male stua, en vegg i marrakesh og resten av veggene i sand. Jeg har kun malt en og en vegg om gangen for å slippe å snu hele stua på hodet, men stua har nå allikevel vært arbeidsrom i snart tre uker. Nå nærmer vi oss slutten, bare litt småmøbler som skal males hvite. Så her kommer første del av prosjekt-stue

Før stod sofaen midt på stua, nå har vi flyttet den og fått en sofakrok

Den gamle "tv-veggen", nå har vi flyttet tv, og dette er hjørnet der sofaen står nå
 Ny sofakrok, stua ble mye koseligere og vi fikk ikke minst masse gulvplass
 Ei gammel kasse funker veldig bra som til oppbevaring av blader og som et sidebord til sofaen

Kjøpte nye putetrekk på Kremmerhuset, og hadde heklegarn som matchet perfekt. Før jul heklet jeg drikkeunderlag i beige og brun, og nå har jeg heklet nye i blått osm matcher putene i sofaen.

 Her er gangen som også er den del av stua, benken bruker vi til oppbevaring av klær og sko vi ikke bruker hver dag
Nymalt gang = veldig fornøyd både mann og kone :-)

Ønsker deg en fortsatt fin torsdag kveld
klem fra meg♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar