torsdag 29. desember 2011

juleminner ♥

Riktig god romjul til deg!

Tiden før jul gikk så fort og kveldene var så koselige med puslerier med barna og kos med julefilmer at bloggen ble nedprioritert. Men, nå kommer et bilderas fra julen hjemme hos oss

Julepyntet stue




kvelden før kvelden; i år skulle begge storesøstrene til Hanna feire jul hos oss, og her har vi hengt opp alle strømpene våre klare til strømpenissen kommer. Vi er så heldige at vi bytter strømpegaver med moren min og søstra mi. Det er kjempestas, for det er så spennende å se hva alle får. I år hadde mannen min slått til med tre strømpegaver til meg
Alle jentene fikk pyjamaser i kalendergaven på julaften, hjemme hos oss er det nissen som har med seg den siste gaven, og det er stas.

I år var det Hanna og store-bestefar som pyntet juletreet, og de storkoste seg og etterpå la vi alle pakkene under treet. Åå, det er så spennende, må klemme og riste litt på alle pakkene - jeg er nok enda mer nysgjerrig enn barna...

Julebordet ferdigpyntet, og i år fikk jeg god hjelp av lille-storesøstra til Hanna, det satt litt langt inne hos meg, for jeg elsker å pynte bordet, men veldig hyggelig med hjelp og fint å overføre noen tradisjoner til barna også.
Kuverthjertene laget jeg tidlig i høst og pyntet de med rødrutete bånd. Pynten ellers på bodet var granbar, kongler og røde hjerter, i tillegg til hvite lys som lille-storesøster hadde laget.
Hjemme hos oss kjører vi full pakke på julaften, pinnekjøtt, hjemmelaget rotstappe, ribbe, medisterkaker og pølser, rikrem, og multe. Men da får alle den julematen de vil ha og det blir riktig jul for alle.
Fatene pyntet jeg med grankvister, lekerkvister og ett rødt hjerte.

og endelig kom nissen...
Vi fikk så masse utrolig fine og flotte gaver, klær, sykkelutstyr, DSi, sminkedukke, slalomsko, sykkelsko, barbiedukker, danseskøyter, bergansulljakke, Wii, utelamper, bøker, gitar, gavekort på klær, sminke, Ilse Jacobsen støvler, biffbestikk... en fantastsik julaften med familien min

Nå har det vært koselige dager hos svigermor med familie og handling i butikken hennes, og vi ble så fornøyde vi store jentene i familien. Hvis du er i nærheten av Åmot (Buskerud) ta en tur innom B-Young på Åmotsenteret, der er det så utrolig mye fine klær.

Ønsker deg en fortsatt god jul og takk for at du titter innom bloggen min!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar