mandag 20. juni 2011

Nymalt sjenk ♥

God kveld kjære leser
I slutten av mai var jeg og svigerinne med barn på loppemarked oppe på skolen, og jeg kom over en sjenk jeg så hadde potensiale. Men, vi hadde litt tidspress og ingen bil, så vi visste ikke riktig hvordan vi skulle dra iland kjøpet, (tidligere i uka hadde vi vært på Jessheim storsenter og møtt utrolig dårlig service i flere butikker), men på loppemarkedet tilbød to snille eldre menn å kjøre sjenken hjem for oss. Vi ble så imponerte over sånn service og vennlighet, så sjenken endte opp hjemme hos oss den.
Sjenken måtte behandles med lakkfjerner og malekost :)

Etter mye skrubbing, pussing, grunning og fire malestrøk, ble sjenken endelig ferdig, og jeg ble så fornøyd. Jeg har fjernet døra i midten for å få plass til tuner og dvdspiller, i den underste hylla skal en kurv med playstationutstyr.
Nå får vi også alt av filmer og cd`er inn i skapene (de må bare herde litt først) I fjor sommer kjøpte jeg nye dvdcover på Rema 1000, de er mye smalere, tror nesten det blir plass til to filmer med nye cover enn med de gamle. Før vi fikk inn denne sjenken, hadde vi en liten tvbenk fra ikea, men med denne fikk vi oss ny tvbenk til 200kr ♥

Men nå som cd`ene har fått plass her, måtte det gjøres om litt der hvor cd`ene var før. Vi hadde et lite bord i kjelleren som ikke var til noe, nå har det blitt behandlet med lakkfjerner, pusset og grunnet og i morgen skal første strøket males - hvitt selvfølgelig.

Ønsker deg en fortsatt herlig mandagskveld ♥


1 kommentar:

  1. Oioi, så fin. Ja, jammen kan gamle møbler bli kjempefine med litt ny finish. Imponert!

    SvarSlett