søndag 6. mai 2012

Bursdagsuke

Endelig kom 5 års dagen til Hanna, den har hun (..og jeg da...) gledet seg til i mange måneder.
Her kommer minnene fra dagene med feiring.
Hanna er jo så heldig å ha bursdag på selveste 1.mai, og i år våknet vi opp til skyfri himmel og kunne se rett ut på naboens flaggstang med det norske flagget til topps. Er utrolig vakkert å se det norske flagget vaie i vinden.

Hanna gledet seg veldig til å bli vekket av bursdagsangen og pakker på senga, og hun måtte jo også få det av godsaker som hun liker spesielt godt. Nok en gang ble Hanna litt overveldet og fikk knapt i seg kake. Hun fikk flippfloppere i første gaven, og de satt på resten av dagen.
 Jeg har pyntet litt i hele huset, jeg liker at det synes at det er bursdagsbarn i huset.

 I år også bestilte jeg blomsterdekorasjon hos Blomsterverden og Therese laget en nydelig dekorasjon.
Hanna valgte ut Minnieservietter, godteposer og invitasjoner allerede i februar, så fargene ble rosa med litt rødt.


 I familiebursdagen ble det pølsefest, og med Minnieservietter med rødt og hvite prikker, måtte jule Green Gaten frem :-)

 Prøvde meg på marshmellows med sjokoladetrekk og kakestrø, og de falt i smak. Vi syntes de var best etter ett døgn i kjøleskapet før de skal spises. De ble en fin dekorasjon på kakebordet også

Endelig kom jentene på besøk, Hanna syntes dagen var skrekkelig lang. Hun skulle gjerne pyntet seg rett etter frokost, så da var det greit å kunne ha noen oppgaver og hjelpe til litt. Hun var med å pynte bordet og ikke minst henge opp ballongene ved veien

Hanna skulle ha en minniemus kake!!! 
Hjelp tenkte jeg etter å ha googlet det, for det var skrekkelig mange fine og avanserte kaker, selv med steg for steg hvordan de lages, skjønte jeg at jeg var på tynn is. 
Jeg kjøpte rett og slett bare Rolfondant i svart og rødt på Panduro, og tenkte at her må fantasien styre. Barn er heldigvis lette å glede selv om de kan være grusomt ærlige innimellom. Jeg bakte krydderkake i langpanne og tegnet et hode ut fra en H&M hårstrikkeske Hanna fikk i påsken. Fondanten var lett å kjevle ut og forme, så det var egentlig ikke så vanskelig, men det er langt blir nok ikke tilbudt konditorjobb med det første. Men, bursdagsjenta ble fornøyd med kaka og det var det viktigste 

Ønsker deg en strålende ny uke!
Klem fra meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar