lørdag 26. november 2011

Jul på kjøkkenet

God lørdagskveld til deg!
Nå begynner julekjøkkenet vårt å ta form. Jeg synes nesten det er det koseligste rommet å pynte til jul.
Kjøkkenet er preget av rødt, ruter og små juletrær, og det er ikke mye nyinnkjøpt julepynt her.
Vi har bare ett vindu på kjøkkenet og nå er utsikten ganske stusselig, men det får vi ikke gjort noe med.
I år har jeg forandret litt på pynten i vindu, jag har pleid å ha julestjerner, en liten nissekone og nisse. I år måtte de vike for noe av favorittjulepynten.
 Har også byttet ut det meste på hyllene, mye og litt nytt Green Gate og
krukker med mandler og rosiner til gløgg.
 På kjøkkenbenken har jeg dette sinkhuset, kjøpte det i en butikk i Oslo i fjor og liker det kjempegodt, og nok et lite juletre.
 Jeg har også byttet ut hjertekurven ved oppvaskkummen, Durancesåpa er på plass, hjemmestrikket klut og oppvaskkost fra Søstrene Grene.

Den gamle kjøkkenvekta har nå blitt fruktfat
 Disse herlige nissene er noen av mine favoritter blant julepynten. Storesøstrene til Hanna lagde dem for mange år siden - jeg synes de er så utrolige fine og det er julepynt med masse sjel i. Jentene synes også det er stas og litt flaut å pynte med dem :-)
 Disse fantastisk søte konglenissene lagde Hanna og storesøster på juleverksted i barnehagen i fjor, og de skal det selvfølgelig også pyntes med. Jeg liker nok best julepynten som barna lager, ikke noe i butikkene kan måle seg med hva små, kreative fingre kan lage. De er jo så stolte av det de lager og ingen i hele verden har lik pynt. Det blir veldig personlig og jeg synes det er en fin tradisjon å ta frem julepynten som barna lagde da de var små. Jeg er nok veldig opptatt av tradisjon når det gjelder julen, og min barndomsjul var preget av tradisjoner og familiehygge. Det vil jeg også gi til jenta mi og storesøstrene hennes.

Ønsker deg en fortsatt herlig lørdagskveld
Klem fra meg ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar